De afdeling Publiekszaken is de schakel tussen de gemeente Nijmegen en haar ongeveer 180.000 inwoners. Om het niveau van de kwaliteit van dienstverlening te borgen voor de komende jaren, heeft Nijmegen een opleidingsprogramma georganiseerd voor de ruim 80 medewerkers van de afdeling.

Waarom was het opleidingsprogramma nodig?

Annabel: “De afgelopen jaren is er te weinig geïnvesteerd in de kennis en vaardigheden van de medewerkers. We zagen dat er een achterstand was in vakinhoudelijke kennis. Ook was er behoefte om efficiënter te leren werken met de systemen en processen op de afdeling. Door de kennisachterstand ging veel tijd verloren aan dingen uitzoeken, navragen en moesten er vaak fouten hersteld worden. Dat zorgde ervoor dat de werkvoorraad en daarmee de werkdruk toenam.”

Maatwerk ook voor jouw gemeente?

Wil je binnen jouw gemeente ook een training of opleiding op maat laten maken? Waarbij we uitgaan van de situatie binnen jouw gemeente en er ruimte is om lokale casussen aan bod te laten komen? Neem voor meer informatie contact op met academie@wyzer.nl. We adviseren je graag verder!

Relevant aanbod

Cursus

Module B10 Adresonderzoek

Na het volgen van deze module heb je de benodigde kennis om adresonderzoeken te kunnen uitvoeren. Je weet hoe je een goed onderzoeksdossier op kan bouwen. En je kan naar...

Bekijk cursus

Interviews

HLT Samen over opleidingsprogramma Burgerzaken

Deze zomer is HLT Samen gestart met een groot opleidingsprogramma op het gebied van Burgerzaken. Het programma, verzorgd door Wyzer Academie, heeft als doel (nieuwe) medewerkers op te leiden en...

Bekijk interview
Tweede Kamerverkiezingen 2023

Interviews

De verkiezingen komen eraan, hoe pak je dat aan als gemeente?

Op 22 november 2023 vinden er opnieuw Tweede Kamerverkiezingen plaats. Een drukke en spannende tijd, niet alleen voor de politiek, maar ook voor alle gemeenten in Nederland die ervoor zorgen...

Bekijk interview