Klant Contact Centrum Omgevingswet

Met het KCC ondersteunen we je in alle vragen rond de omgevingswet! Het Wyzer Klant Contact Centrum is gespecialiseerd in het bieden van hulp en advies aan gemeenten en hun stakeholders als het gaat om de Omgevingswet.

Kies voor hoogwaardig klantcontact

Veel mensen, zoals inwoners, aannemers en andere betrokkenen, hebben vragen over hoe de Omgevingswet hun aanvraag voor een omgevingsvergunning in 2024 beïnvloedt. Wyzer staat klaar om namens gemeenten deze vragen te beantwoorden!

Ons klantcontactspecialisme komt voort uit onze uitgebreide kennis van de hele keten. We begrijpen wat adviseurs, dienstverleners en burgers belangrijk vinden, en passen onze dienstverlening daarop aan.

Door te denken aan variatie in ons dienstenaanbod en door de juiste mensen in te zetten, kunnen we een hoge mate van flexibiliteit combineren met constante kwaliteit.

Hoe kunnen wij jou helpen?

  1. Voorlichting en Informatie: We informeren over Omgevingswet-veranderingen zoals nieuwe procedures, regelgeving en participatiemogelijkheden.
  2. Assistentie bij Aanvragen en Procedures: We helpen bij aanvragen (bv. bouw- en milieuvergunningen) en bieden begeleiding gedurende het proces.
  3. Vragen en Klachtenafhandeling: We beantwoorden vragen en handelen klachten af over wetuitvoering, interpretatie van regels en vertragingen.
  4. Feedback en Participatie: We verzamelen feedback en stimuleren participatie van burgers en bedrijven.
  5. Educatie en Training: We verstrekken educatief materiaal en organiseren trainingen om de wet beter te begrijpen en de nieuwe mogelijkheden effectief te benutten.

Voorbeeldcasussen

vergunningverlener

Wegwerken terugbelverzoeken

+

Door ziekte is er een achterstand ontstaan in de terugbelverzoeken. Binnen 2 dagen hebben we een flexibel team ingericht die op weekbasis op- en afgeschaald kan worden. Het eindresultaat: service levels die weer binnen de norm vallen en en geen openstaande belverzoeken.

vergunningverlener

Flexibele opvang van 1e-lijns calls over ToZo regeling

+

Er was een grote behoefte aan flexibiliteit voor de opvang van vragen omtrent de ToZo regeling. We hebben een team ingericht met een grote mate van flexibiliteit. De minimale inzet is 2 personen en de maximale inzet +/- 15 fte. Het eindresultaat: door de hoogopgeleide en ervaren consultants kon de organisatie na 1 uur opleiding direct de lijn in en zijn de gesprekken van hoog niveau.