Omschrijving

‘Feedback is the breakfast of champions.
Een organisatie of een afdeling waar de medewerkers open en transparant met elkaar communiceren en omgaan: het lijkt de normaalste zaak van de wereld of is het meer wens dan werkelijkheid? Onze communicatie staat namelijk bol van oordelen, beeldvorming, verwachtingspatronen, ingesleten omgangsvormen en overtuigingen. Zowel tussen medewerkers onderling als tussen medewerkers en leidinggevenden, en medewerkers en burgers. Binnen een organisatie kan het leiden tot allerlei uitingsvormen van mentaal verzuim of regulier ziekteverzuim. Feedback is bepalend voor de kwaliteit van de interactie en uiteindelijk ook voor de kwaliteit en kwantiteit van dienstverlening. In deze training staan wij daarom stil bij de effecten van feedback en wat jij hierin kunt betekenen.

Inschrijven

Programma

Deze ééndaagse training gaat verder dan het behandelen van de basale communicatie- en interactietechnieken. Je gaat aan de slag met jouw communicatie- en interactiepatronen en je eigen houding en gedrag. Onder supervisie van een trainer worden in een veilige en open setting diverse voorbeelden en praktijksimulaties geoefend. In het programma wordt ingegaan op:

  • feedback geven en ontvangen;
  • de invloed van verwachtingen, beeldvorming, overtuigingen en oordelen;
  • het verschil tussen kritiek en feedback;
  • LAC, luisteren, argumenteren en confronteren;
  • het sandwich-model;
  • de gouden regels van feedback;
  • feedbackvoorwaarden;
  • het 5-stappen communicatiemodel voor feedback.

Doelgroep

De training is bestemd voor professionals binnen het sociaal domein maar ook daarbuiten, die werkzaam zijn in een omgeving met veel onderlinge in- en externe contacten, nauwe samenwerkingsverbanden, en waar bijvoorbeeld sprake is van organisatie- en cultuurveranderingsprocessen.

Resultaat

Aan het eind van deze training ben je in staat om op een professionele wijze feedback te geven en te ontvangen. Je herkent eigen interactie- en communicatiepatronen en hebt handvatten om alternatieven handelingen in te zetten.

Opleidingsagenda

  1. Training de kracht van feedback Dinsdag 6 juli 2021 10.00 - 16.30 uur Wyzer Utrecht Inschrijven
  2. Training de kracht van feedback Donderdag 28 oktober 2021 10.00 - 16.30 uur Perron-3 Rosmalen Inschrijven
  3. Training de kracht van feedback Maandag 13 december 2021 10.00 - 16.30 uur Wyzer Utrecht Inschrijven