Omschrijving
Wanneer je werkzaam bent in de financiële dienstverlening is een goede communicatie essentieel. Allereerst om goed contact te kunnen maken met de cliënt en de juiste informatie te krijgen. Luisteren, samenvatten en doorvragen totdat duidelijk is wat het onderliggende probleem is. Daarnaast kan met een goede communicatie veel onrust, irritatie, frustratie en onbegrip voorkomen worden. Dit werkt niet alleen beter, maar ook veel prettiger. In deze training behandelen we de basis van communicatie en verschillende vormen van gespreksvoering. Er wordt in het middaggedeelte gewerkt met een trainingsacteur.
Programma
Tijdens deze training komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Communicatie
- Gespreksvoering
- Klantbenadering
- Het intakegesprek
- Motiverende gesprekvoering
- Bevorderen zelfredzaamheid
Doelgroep
Deze training is bedoeld voor iedereen werkzaam binnen de financiële dienstverlening die nog geen of weinig ervaring heeft met gespreksvoering en het voeren van een intakegesprek.
Resultaat
Na het volgen van deze training ben je bekend met de basisbeginselen van gespreksvoering en ben je in staat op een juiste manier contact te maken met je cliënt en hiermee een basis te leggen voor een goede werkrelatie met je cliënt. Je kunt op een juiste wijze met je cliënt communiceren en een efficiënt intakegesprek voeren.
Kosten
Het inschrijfgeld voor de cursus Training communicatie en gespreksvoering bedraagt € 495,00Locatie & Data
- Donderdag 4 april 2024 , van 10.00 tot 16.30 uur, te Wyzer Utrecht
- Donderdag 5 september 2024 , van 10.00 tot 16.30 uur, te Perron-3 Rosmalen
Cursus ID: 99.043
Opleidingsagenda
- Training communicatie en gespreksvoering Donderdag 4 april 2024 10.00 - 16.30 uur Wyzer Utrecht € 495,00 Inschrijven
- Training communicatie en gespreksvoering Donderdag 5 september 2024 10.00 - 16.30 uur Perron-3 Rosmalen € 495,00 Inschrijven