- Al meer dan 30 jaar ervaring
- Gecertificeerde opleider
- 9,5 gemiddelde beoordeling
Je resultaten na onze Training communicatie en gespreksvoering
Na het volgen van deze training ben je bekend met de basisbeginselen van gespreksvoering en ben je in staat op een juiste manier contact te maken met je cliënt en hiermee een basis te leggen voor een goede werkrelatie met je cliënt. Je kunt op een juiste wijze met je cliënt communiceren en een efficiënt intakegesprek voeren.
Een goede communicatie is essentieel. Allereerst om goed contact te kunnen maken met de cliënt en de juiste informatie te krijgen. Luisteren, samenvatten en doorvragen totdat duidelijk is wat het onderliggende probleem is. Daarnaast kan met een goede communicatie veel onrust, irritatie, frustratie en onbegrip voorkomen worden. Dit werkt niet alleen beter, maar ook veel prettiger. In deze training behandelen we de basis van communicatie en verschillende vormen van gespreksvoering.
Programma
Tijdens deze training komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Communicatie
- Gespreksvoering
- Klantbenadering
- Het intakegesprek
- Motiverende gesprekvoering
- Bevorderen zelfredzaamheid
Leerresultaten
Na het volgen van deze training ben je bekend met de basisbeginselen van gespreksvoering en ben je in staat op een juiste manier contact te maken met je cliënt en hiermee een basis te leggen voor een goede werkrelatie met je cliënt. Je kunt op een juiste wijze met je cliënt communiceren en een efficiënt intakegesprek voeren.
Voor wie?
Deze training is bedoeld voor iedereen die nog geen of weinig ervaring heeft met gespreksvoering en het voeren van een intakegesprek.
Data & plaats
Optionele kosten
Cursus ID: 99.043
Meer informatie of advies?
Wil je meer weten over deze opleiding of advies van een van onze opleidingsadviseurs
stel je vraag