Training communicatie en gespreksvoering

4.5 Beoordeling

Download de opleidingsgids

Inhoud

Training Communicatie en Gespreksvoering

Wil jij leren duidelijk contact te maken met cliënten en gesprekken voeren die echt het verschil maken? In deze praktijkgerichte eendaagse training leer je de basis van effectieve communicatie, klantgerichtheid en intakegesprekken. Je ontdekt hoe je onduidelijkheid en misverstanden voorkomt en vertrouwen opbouwt met je gesprekspartner.

Wat leer je?

  • Luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Het voeren van een intakegesprek
  • Technieken om zelfredzaamheid te bevorderen en gespreksenergie positief te sturen

Programma

Duur: 1 dag

  • Communicatie en gespreksvoering: luisteren, klantbenadering, intakegesprek
  • Motiverende gesprekstechnieken en stimuleren van zelfredzaamheid

Leerresultaten

Na deze training kun jij:

  • Effectief contact leggen en de juiste informatie boven tafel krijgen
  • Intakegesprekken voeren met structuur en professionaliteit
  • Cliënten stimuleren in hun zelfredzaamheid met motiverende technieken
  • Bijdragen aan rust, begrip en efficiëntie in jouw werkrelaties

Voor wie?

Deze Training Communicatie en Gespreksvoering is bedoeld voor professionals die nog weinig ervaring hebben met intake- en cliëntencontact, zoals consulenten, baliemedewerkers of medewerkers in klantcontact.

Wil jij zelfverzekerd en effectief communiceren met inwoners of cliënten? Schrijf je dan nu in en ontwikkel jouw vaardigheden voor soepele en waardevolle gesprekken.

Waarom kiezen voor Wyzer Academie?
  • Meer dan 30 jaar ervaring
  • Erkend diploma en certificering
  • Eigen docenten met praktijkervaringen
  • Maatwerk voor organisaties mogelijk
In Company aanvragen

Cursus ID: 99.043

Wil je meer weten over deze opleiding of advies van een van onze opleidingsadviseurs?