Training Effectief luisteren en verbinden

  • Al meer dan 30 jaar ervaring
  • Gecertificeerde opleider
  • 9,5 gemiddelde beoordeling

Je resultaten na onze Training Effectief luisteren en verbinden

Na afloop van de training:

  • Heb je meer oog voor de verschillende geluiden in een groep

  • Weet je wat nodig is voor een effectief gesprek

  • Kun je andere perspectieven beter waarderen

  • Ben je je bewuster van je eigen communicatieve triggers

  • Ben je beter in staat om verbinding te maken en empathisch te communiceren zonder je eigen positie te verliezen

  • Beschik je over concrete handvatten om professionele gesprekken met klanten te verdiepen

Daarnaast blijkt uit feedback van eerdere deelnemers dat de training zelfkennis, vertrouwen en inzicht in gespreksdynamiek vergroot.

Training Effectief luisteren en verbinden

Het doel van deze training is het kunnen voeren van effectieve, inhoudelijke gesprekken en het samenbrengen van de verschillende perspectieven.
Deze training geeft antwoord op vragen als:

  • Hoe kom je tot zinvolle, constructieve inhoudelijke gesprekken waardoor je een breder spectrum aan mogelijke oplossingen kunt aanboren?

  • Wat is de waarde van alle stemgeluiden in de groep?

  • Hoe zorg je ervoor dat je gebruik maakt van de diversiteit van mensen door al hun kennis, ervaring, wijsheid en ideeën samen te brengen en daarmee alle stemgeluiden in de groep gehoord worden?

  • Bewustwording van je eigen triggers die jou blokkeren in een effectief gesprek.

Programma

In de training leer je:

  • Oog te hebben voor alle geluiden in de groep

  • Wat nodig is voor een effectief gesprek

  • Andere perspectieven te waarderen

  • Bewust te worden van je eigen triggers die effectieve communicatie in de weg staan

  • Effectief te luisteren en verbinden, waardoor je empathie en begrip toont zonder je eigen grenzen uit het oog te verliezen

  • Gesprekken met klanten te verdiepen en tegelijkertijd professioneel te blijven

Leerresultaten

Na afloop van de training:

  • Heb je meer oog voor de verschillende geluiden in een groep

  • Weet je wat nodig is voor een effectief gesprek

  • Kun je andere perspectieven beter waarderen

  • Ben je je bewuster van je eigen communicatieve triggers

  • Ben je beter in staat om verbinding te maken en empathisch te communiceren zonder je eigen positie te verliezen

  • Beschik je over concrete handvatten om professionele gesprekken met klanten te verdiepen

Daarnaast blijkt uit feedback van eerdere deelnemers dat de training zelfkennis, vertrouwen en inzicht in gespreksdynamiek vergroot.

Voor wie?

Deze training is bedoeld voor iedereen die effectiever wil leren communiceren, beter wil luisteren, diverse perspectieven wil integreren en professionele gesprekken met meer diepgang wil voeren.

 
In Company aanvragen

Cursus ID: 99.052

Meer informatie of advies?

Wil je meer weten over deze opleiding of advies van een van onze opleidingsadviseurs

stel je vraag